Oliwa z oliwek. 13 właściwości zdrowotnych, o których warto wiedzieć.
sty272020

Oliwa z oliwek. 13 właściwości zdrowotnych, o których warto wiedzieć.

Tłuszcze. Czy są zdrowe? Jakie są najzdrowsze? Czy powinniśmy ich unikać? Jak zastosować je w codziennej diecie?

To zaledwie kilka z wielu pytań na temat tłuszczy.

Nie bez przyczyny coraz większa popularnością cieszy się OLIWA Z OLIWEK jako źródło bezcennych dobrodziejstw dla organizmu, potwierdzonych licznymi badaniami.

Oliwa z oliwek to smaczny i pełen aromatów produkt roślinny, dostarczający organizmowi ludzkiemu składników, chroniących organizm przez niebezpiecznymi chorobami i pozwalających na utrzymanie go w zdrowiu.

Dlaczego oliwa z oliwek jest taka cenna?

  1.        Kwasy jednonienasycone, Omega-6 i Omega-3.

Oliwa z oliwek jest cennym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, omega-3 i omega-6, które znacząco wpływają na kondycję układu sercowo-naczyniowego, układu nerwowego, a także zmysłu wzroku. Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ oliwy na gospodarkę lipidową organizmu.

  1.        Właściwości antyoksydacyjne.

Występujące w oliwie z oliwek karotenoidy, związki fenolowe oraz witamina E mają działanie antyoksydacyjne. Skutecznie oddziałują na wolne rodniki przeciwdziałając chorobom cywilizacyjnym, w tym chorobom nowotworowym.

  1.        Witaminy.

Oliwa z oliwek jest bezcennym źródłem witamin, takich jak: A, B, C, E, D i K. Zawiera również składniki mineralne takie jak potas, magnez czy fosfor.

  1.        Choroby układu krążenia i udar

Jak wynika ze statystyk, osoby zamieszkujące teren basenu Morza Śródziemnomorskiego rzadziej chorują na choroby serca i układu naczyniowego. Przyczynia się do tego znaczące spożycie na tym terenie oliwy z oliwek, która obniża ciśnienie we krwi, a w konsekwencji przeciwdziała chorobom sercowo-naczyniowym. Obecna w oliwie oleaceina hamuje powstawanie blaszek miażdżycowych a w konsekwencji powstawanie zakrzepów. Pomaga uniknąć udaru mózgu.

  1.        Alzheimer

Jak wynika z badań naukowców oliwa z oliwek ma wpływ na opóźnienie występowania choroby Alzheimera oraz demencji starczej. Domenico Praticò, doktor Centrum Alzheimera Lewis Katz School of Medicine (LKSOM) na Temple University zaleca codzienne spożycie dwóch łyżek oliwy. Jeżeli więc chcesz wpłynąć na swoje obecne i przyszłe zdrowie, codziennie spożywaj dwie łyżki stołowe oliwy z oliwek. Więcej na ten temat tutaj. (https://www.phillymag.com/healthcare-news/2019/12/19/benefits-of-olive-oil/)

  1.        Choroby nowotworowe

Zawarte w oliwie z oliwek przeciwutleniacze wpływają na zmniejszenie powstawania uszkodzeń oksydacyjnych spowodowanych działaniem wolnych rodników. Prowadzone są badania, których celem jest ustalenie wpływu zastosowania oliwy w procesie walki z chorobą nowotworową.

  1.        Cukrzyca typu 2.

Spożywanie oliwy z oliwek pozwala zapobiec lub opóźnić cukrzycę. Regularne zastosowanie w codziennej dzieci e oliwy reguluje poziom insuliny i przeciwdziała jej skokom. Badania naukowe wykazały, iż dieta bogata w oliwę z oliwek może zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 aż w 40%!

  1.        Miażdżyca

Oliwa z oliwek nie zawiera cholesterolu, przez co wpływa na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu i w konsekwencji obniża ryzyko rozwoju miażdżycy.

  1.        System immunologiczny.

Oliwa z oliwek ma działanie antybakteryjne, antywirusowe oraz przeciwdziała atakom mikroorganizmów. Skutecznie niweluje stany zapalne, znacząco wpływając na system immunologiczny organizmu.

  1.    Odchudzanie.

Wspomaga odchudzanie, ułatwiając procesy trawienia i pozbywania się toksyn z organizmu, ale także nadaje poczucie sytości osobom podczas diety odchudzającej.

  1.    Zastosowanie w kosmetyce

Oliwa z oliwek służy również do produkcji mydła, balsamów do ciała, kremów czy produktów dla dzieci. Ma również zastosowanie w pielęgnacji włosów i paznokci nadając im blasku.

  1.    Starzenie komórek

Witamina E zwalcza wolne rodniki i opóźnia proces starzenia skóry. Zastosowanie w codziennej diecie oliwy z oliwek stanowi doskonałe uzupełnienie codziennej pielęgnacji i aktywności fizycznej, dzięki którym organizm pozostanie w dobrej kondycji.

  1.    Depresja.

Dieta śródziemnomorska może przeciwdziałać powstaniu depresji lub pomóc złagodzić jej symptomy. Składniki zawarte w oliwie wpływają na działanie neuroprzekaźników, w tym na serotoninę, zwaną potocznie hormonem szczęścia. 

Dieta śródziemnomorska wspomaga również pacjentów po przeszczepach.  Badania holenderskiego University of Groningen wykazały, że dieta śródziemnomorska, zawierająca takie produkty jak: ryby, owoce, warzywa, rośliny strączkowe, orzechy i oliwę z oliwek połączona ze zmniejszonym dziennym spożyciem produktów mięsnych, może mieć wpływ na zdrowie pacjentów po przeszczepie nerki. Więcej na ten temat znajdziecie tutaj. (https://www.news-medical.net/news/20200102/Mediterranean-diet-may-help-protect-transplant-recipients-kidney-health.aspx)

Podczas zakupów należy jednak zwrócić uwagę na jakość kupowanych oliw z oliwek, ponieważ wiele z nich jest mieszanką olei rafinowanych. O tym jak wybrać dobra oliwę z oliwek pisaliśmy w artykule tutaj. (https://advancedfood.pl/blog/16_jak-kupic-dobra-oliwe-extra-virgin.html?id_category=1)

Oliwa znajduje również zastosowanie w procesie smażeń. Pisaliśmy o tym tutaj. (https://advancedfood.pl/blog/13_smazenie-na-oliwie-z-oliwek-co-warto-wiedziec.html?id_category=1)

Zachęcamy do spróbowania dwóch naszych nowych oliw: niefiltrowanej oliwy produkowanej z wczesnych zbiorów oraz organicznej oliwy virgin 300,i niezwykle bogatych w chlorofil, polifenole i przeciwutleniacze:

                                                                   

MANA GEA NIEFILTROWANA EARLY HARVEST                             MANA GEA VIRGIN 300

Koszyk 0 Koszyk

Brak produktów

Darmowa wysyłka! Wysyłka
0,00 zł Koszt całkowity

Zamówienie

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuj Więcej informacji Odrzuć